Wordt u ons nieuwe lid?

STROE – Het Wieringer Eilandmuseum Jan Lont heeft zich de laatste jaren ontwikkeld tot een dynamisch museum. Elk jaar is er in de boerderij een nieuwe tentoonstelling en ook in de bezoekersruimte staan regelmatig exposities. Op het terrein naast de boerderij is in 2021 een rijtuigen-loods gebouwd waarin historische voertuigen staan opgesteld, zoals de Wieringer brandspuit uit het begin van de 19e eeuw en de ambulancekar uit 1899. Naast de rijtuigen-loods is een verduisterde ruimte ingericht, waar je een korte film kunt bekijken die nachtelijk Wieringen mooi in beeld brengt. Achter in de tuin is er bovendien een Donkerteplek aangelegd, waar je ’s nachts naar de sterrenhemel kunt kijken.

Al deze ontwikkelingen hebben geld gekost en die kosten worden voor een deel betaald met entreegelden, maar door de coronabeperkingen zijn die inkomsten flink teruggelopen. Een andere bron van inkomsten is de contributie van onze leden. Om die inkomsten op peil te houden zijn nieuwe leden meer dan welkom. Hopelijk spreekt het werk van dit mooie museum je aan en geef je je op als nieuw lid. Het fundament kan dan nog steviger worden.

Hoe kun je lid worden?
Heel simpel: stuur een mailtje naar info@museumjanlont.nl met naam en adresgegevens, of bel bestuurslid Thea Awater, 06-23665242.
Het lidmaatschap start in januari 2022 en bedraagt € 17,50 per jaar en daar krijg je vanzelfsprekend iets voor terug.

Wat krijg je ervoor terug?

In de eerste plaats een goed gevoel, want met je lidmaatschap steun je het museum dat zich inzet om een belangrijk deel van het Wieringer erfgoed voor de komende generaties te behouden. Bovendien krijg je de Klepel toegestuurd, het tweemaandelijks informatieblad met verslagen van recente activiteiten rondom het museum of met aankondigingen van exposities en evenementen.
Je krijgt bovendien gratis toegang tot de vele activiteiten die Museum Jan Lont elk jaar organiseert, zoals de verschillende taandagen, de verhalenmiddagen, de tentoonstellingen van de Kunstuitleen, de elk jaar wisselende exposities en natuurlijk tot het museum zelf.

Het verleden ligt in de toekomst
Dus wie het museum een warm hart toedraagt en het belangrijk vindt dat de komende generaties geïnformeerd worden over de manier van leven op het vroegere eiland en over de rijke historie van Wieringen, kan het museum steunen door lid te worden.

Cadeautip!
Voor diegenen die al lid zijn, is het misschien een goed idee om in december een lidmaatschap van een jaar aan een ander cadeau te doen. Zo’n lidmaatschap eindigt dan automatisch na een jaar, maar kan natuurlijk ook verlengd worden.

Naar Wieringernieuws

Goede Vrijdag 29 maart, zaterdag 30 maart en 1e Paasdag 31 maart en 2e Paasdag 1 april open van 13.00 uur – 17.00 uur.

Activiteiten bij Museum Jan Lont