Winderige Taan en Ambachten dag

Het was een flinke wind zondag 16 juli 2023 maar dit hield de bezoekers niet tegen. In de ontmoetingsruimte stond Trien van de Gest met thee en Marga Lont met honing. In de kaaskamer was de wol en spingroep druk met spinnen en breien, in de boerderij de stoelen matter, kantklossen en machinaal sokken breien, tevens werd er uitleg gegeven over de gestapelde put.
Buiten werd voor die put een ouderwetse pompkoker uitgedraaid. Alles op handkracht en iedereen mocht meedoen.
In de wagenloods was de pottenbakster actief en het Wadsap collectief had met een verschillend percentage alcohol cider gebotteld van het sap.
Bert was er met lekkere vis en uit de moestuin werden producten verkocht, Bea en Tineke verzorgden de verkoop van nachthemden en dergelijke uit vervlogen tijden. De vrijwilligers zorgden voor koffie, thee en zelfgebakken cake en taart.
Reactie van Rob Makreel: “Gisteren een try-out dag gedaan tijdens de “Taan Dag”, in & om het Wieringer Eiland Museum-Jan Lont. Was super gezellig, met veel bezoekers. Organisatie bedankt voor mijn eerste optreden na 38 jaar weer eens live.

Zaterdag 27 juli 2024 gesloten i.v.m. een besloten bijeenkomst!

De maanden juli en augustus 2024 is de Kunstuitleen gesloten in verband met vakantie.