Wat is er te doen in het Wieringer Eilandmuseum Jan Lont

Omdat Wieringen 100 jaar verbonden is met de vaste wal door middel van de Amsteldiepdijk, wordt dat op veel plaatsen herdacht.
Het museum besteedt daar ook volop aandacht aan met een speciale tentoonstelling, zowel buiten als binnen.

Foto: Heidi van Haastert

De deelnemers van de drie workshops “wol schilderij maken” wilden ook iets speciaals doen en zijn nu elke woensdagmiddag bezig met het maken van een 3.20m lang werkstuk van wol dat de Amsteldiepdijk gaat voorstellen, met aan de éne kant de brug en aan de andere kant het begin van Wieringen.

Harry Jasper heeft prachtige foto’s genomen die helpen om de dijk zo natuurgetrouw mogelijk te maken.
Met de lucht is afgelopen woensdag begonnen.

Foto: Elly Boeschoten
Als je lid bent van het museum kan je nog meedoen.
En komen kijken kan natuurlijk ook op zo’n woensdag werkmiddag, met een museumjaarkaart heb  je  gratis toegang.

Donderdag 9 mei Hemelvaartsdag en maandag 20 mei 2e Pinksterdag geopend van 13.00 uur – 17.00 uur.