Op 22 augustus weer Ambachtendag!

Na een aantal weken van heerlijk genieten van het zonnetje in Zuid-Frankrijk of de Tiroler Alpen wordt het ook weer tijd dat we op het museumterrein weer een prachtige ambachtendag organiseren.

Op deze dag zullen tal van ouderwetse, maar hele mooie werken getoond worden op het museumterrein.
Hierbij kan je denken aan weven, imkeren, beeldhouwen en het tanen van de vissersnetten en nog veel meer.
Echte ambachten dus! Ook zal er uitgelegd worden hoe je kruiden kan herkennen en gebruiken.

Natuurlijk zijn er heerlijke versnaperingen zoals de gebakken vis en komt de Wieringer met haar ijskoe.

Voor de kinderen is er speciaal weer Kienderspel! Onze vrijwilligers zullen met de kinderen oud-Hollandse spelletjes doen zoals spelen met het knikkerbord, hoepelen, steltlopen en nog veel meer.

Daarnaast is het ook het uitgelezen moment onze nieuwe rijtuigen-loods en donkerte belevingsplek te aanschouwen als u dat nog niet gedaan heeft.

Entree is €5,- inc. drinken en kinderen tot en met 12 jaar zijn gratis.

Wij hopen jullie allemaal allemaal te zien op zondag 22 augustus tussen 12.00 en 16.30.
Tot dan!

Vanaf 1 april 2024 open van 13.00 uur tot 17.00 uur op:
Woensdag, Vrijdag, Zaterdag en Zondag.

Vanaf 1 augustus is het lenen en inleveren van kunstwerken uitsluitend mogelijk:
1. Op maandagmorgen van 10.00 uur tot 12.00 uur
2. Na telefonische afspraak met:
Tineke Montsma T 0613381038

Evenementen bij Museum Jan Lont