De eerste workshop vishuid looien was weer geslaagd!

In Wieringer eilandmuseum Jan Lont worden workshops vishuid looien gegeven. De eerste dag was al meteen volgeboekt. ’s Morgens waren tongvelletjes opgehaald in Den Oever bij de verse vismarkt en de kabeljauwvellen waren voor de workshop bewaard, vacuüm getrokken en in de diepvries gedaan door Viscentre ’t Wad. Als dat geen Wieringer visleer wordt!

Terwijl de kippen rond de tafels scharrelden, werden huidjes van kabeljauw en tong schoongemaakt om daarna te kunnen looien.

Voor de workshop stond oorspronkelijk 1½ uur, maar dat bleek nogal uit te lopen.
Goed om te weten voor diegenen die na het lezen van dit bericht ook zelf aan de slag willen. Er zijn nog drie plaatsen vrij op zaterdag 18 juni; aanvang 13:30 uur. Je kunt danmeteen de tentoonstelling over visleer bekijken en ook de film over hetzelfde onderwerp. Kosten 5 euro voor de workshop en 5 euro voor de entree. Als je meteen lid wordt betaal je € 17,50 met een gratis workshop! Opgave keesirishos@gmail.com.

Naar Wieringernieuws.nl

Donderdag 9 mei Hemelvaartsdag en maandag 20 mei 2e Pinksterdag geopend van 13.00 uur – 17.00 uur.